Egész nap csak reggeliznék.. || Breakfast lover thoughts

Annyira jó, amikor a kedvenc témámról írhatok megint. Szerintem már írtam párszor, hogy a reggeli az egyik legkedvencebb étkezésem, vagyis inkább a klasszikus reggelinek való kaják, amiket persze ha úgy van kedvem akár du 2kor eszek.  Ez most egy összefoglaló írás lesz a kedvenc reggelijeimről 🙂

[eng coming soon]

Szeretek reggelit készíteni és reggelizni járni is. Szerencsére az elmúlt évek street food meg úgy összességében étel forradalma, ami átfutott Budapesten, nagyon sok olyan helyet is teremtett ahol ezt a csodás tevékenységet egész nap, bármikor lehet űzni! Örök kedvenc marad a Zoska, az Astoriánál.

Persze ráérősebb, nagy reggeliket én is inkább hétvégén csinálok, hét közben meg a gyors, egyszerű, előre elkészíthető megoldások híve vagyok. Akik régóta ismernek, tudják, hogy a reggelin kívül számomra amúgy semmi jó nincs a reggelekben, ennek ékes példája, hogy állandóan elalszok. Ezért előre össze szoktam rakni a reggelim, amit ha úgy alakul akár magammal tudok vinni a munkahelyemre, vagy csak annyi vele a dolgom reggel hogy megmelegítem 2 perc alatt. A kulcsa szerintem a jó hétköznapi reggeliknek a hatékony időbeosztás. Sokan mondják, hogy nincs idejük rá reggel, vagy nincs kedvük reggel mindent előszedni és elkezdeni pepecselni azzal hogy felvágják a gyümölcsöt vagy mást.. Nem is kell reggel pepecselni.

Szeretek úgy aludni menni, hogy a napom lezárásaként rendbe rakom a konyhám. Elmosogatok, valamint előkészítem a reggelim. Este nem annyira fájdalmas az a +10 perc, mint reggel felkelni időben..

Hoztam nektek pár ötletet, hogy tudjátok ti is megoldani ezt a misztikus reggeli kérdést

1. Azoknak, akik ” csak valami legyen a hasamban” típusúak, vagy tényleg nem éhesek reggel.

Turmixolj!

Az előkészítéséről már írtam korábban itt . Este összevágod a gyümit, a zöldséget, bele egy tároló edénybe. Reggel pedig beleöntöd a turmixgépbe/egy magas pohárba, és botmixerrel adsz neki egy kis energiát 🙂

Legutóbbi kedvenc variációim:

  1. Friss ananász, kiwi, frissen facsart narancslé
  2. Fagyasztott málna, mandula tej, vaníliás fehérje por, chia mag, virágpor
  3. Frissen facsart narancslé, mango, zöld alma, chia mag
  4. Friss ananász, mango, zöld alma, kókuszvíz
  5. Fagyasztott áfonya, mango, banán, víz

2. Müzli +joghurt/tej

Nem a cukros, csokis gabonapehelynek nevezett botrányra gondolok, hanem a zabpelyhes aszalt gyümölcsös csúcsszuperságra, amit akár ti is elkészíthettek. Vigyázzatok, a boltban sok hozzáadott cukros valamit szoktak egészségesnek álcázni, érdemes a címkét is megnézni, nem csak a csomagolást! Kedvencem a Rude Health márka granolája, amit itthon sajnos kicsit drágán mérnek, de mivel ez a hipergyors vészmegoldás reggeli szokott lenni, egy doboz sokáig kitart nálam. Most, hogy vegán heteket tartok, kipróbáltam a szója joghurtot. Hát. SOHA TÖBBET. Inkább várok a böjt végére, addig pedig növényi tejjel kanalazom a müzlikém. Kedvencem a rizs és a mandula tej, de a zab tej is egészen iható.

A legnagyobb bűnözés, ha már a tejeknél tartunk az a csokis kókusztej. Oh istenem!! Annyira jó, de annyira cukros 😥 Valamit ki kell rá találni.

Ez a kedvenc Rude Health granolám mézzel, fagyasztva szárított ribizlivel és natúr joghurttal:

IMG_1117

 

3. Zab, zab zab

Lehet a zabnak egy külön egész bejegyzést is fogok szentelni később. A kedvencem az úgy nevezett “overnight oats” , ami annyi tesz, hogy este összerakom egy üvegbe a zabpelyhet, meg minden mást, tejet öntök rá, és hűtőbe teszem. Reggelre megpuhul a zabpehely és nagyon finom lesz 🙂 De ha zabkásásak vagytok, akkor akár ezt az éjszakára áztatott zabpelyhet reggel pár percre bedobhatjátok a mikroba, vagy egy lábasban rottyantotok egyet rajta és már kész is a meleg reggeli 🙂

Van aprószem, finom zabpehely és van a  nagyszemű, egész pelyhek. Ha zabkásásak vagytok, akkor ahhoz az aprószeműt használjátok, ha inkább overnight oats rajongók, akkor pedig a nagyszeműt javaslom.

Variációk a témára:

1.Deadpool zabkása: amikro a premierje volt a filmnek, annyira vártam már, hogy reggelire a zabkásámból is Deadpoolt csináltam 😀 2 csésze forrásban lévő vízbe öntöttem egy csésze zabot meg egy lereszelt almát, édesítőt, valamint piros ételfestéket. A díszítéshez chia magot és kókusz chipset használtam

2. Trópusi zabkása: a zabot kis fahéjjal megfőztem, majd naranccsal és maracujával ettem

4. Málnás zabkása. Főzés közben egy marék fagyasztott málnát dobtam a zabkásába, attól lett ilyen szép rózsaszín színe 🙂

5. (nagy kép) Áztatott zabpehely: áfonya, zab, mandula tej 🙂

6. Áztatott zabpehely: eper, ananász, áfonya rétegezve

7. Málnás kókuszos zabkása. A marék málna mellett 2 evőkanál kókuszreszeléket is tettem a zabhoz.

 

 

4. Tojás

Rántotta, omlett, tükörtojás, teljesen mindegy, 7 napból 3x iztos tojás a reggelim 🙂

A vegán heteimben ez a legrosszabb amúgy 😦

  1. Breakfats egg casserole
  2. Medvehagymás omlett
  3. Tükörtojás tavaszi salátával
  4. Sütőben sült, tükörtojásos melegszendvics

 

 

Remélem adtam némi inspirációt, és sikerült kedvet csinálnom a nagy reggelikhez 🙂

Leave a comment